15 Mart 2013 Cuma

Bir iyi bir kötü haber...

merhaba herkese,
iyi haber aylardır elimde sürünen elbise nihayet bitti. Aylardır diyorum ama elime bir gün alıp kolunu, 2 hafta sonra yakasını şeklinde tamamladım ve sizin için resimledim.
Kötü haber sanırım elbiseyi bitirene kadar biraz zayıfladım (nasıl olduysa :-))
bedenim 48 ama bu biraz döküldü üzerimden , aslında bu diktiğim ilk elbise olduğu için en başından süper bir iş olmama ihtimalini göze almıştım , ayrıca neden daha kolay birşey seçmedim dedim hep...
elbise alt üst ayrı parçalardan oluşuyor ve arkadan gizli fermuarlı ve kumaşım çok ince olduğu için alt üst birleşim yerinden itibaren astarlı. kumaşım inanılmaz şekilde çok dökülen ve ışıkta transparanlaşan değişik bir kumaş

birde elbisenin temiz ütüsü henüz yapılmadı, ben kumaşı alınca dikmeden yıkıyorum ayrıca dikiş bitince giymeden birkez daha yıkıyorum, yani buradan makineye gidecek kendileri,ama sanırım önce biraz daraltacağım
mesela bu kol dikişleri çok spor durdu bence olmadı, etekleri ise paça bandı ile bastırdım daha güzel oldu, acaba kol baskısı da paça bant ile yapılabilir miydi?
önemli olan şu ki bu hatalardan da öğrendiklerim oldu ve kimbilir daha neler var, bloguma gelen bu postu okuyan bilenler, yol göstermeniz ve yorum yapmanıza çoook memnun olurum...

2 yorum:

senayatilgan dedi ki...

:) Evet ben de geldim bloğa ama öncelikle o konuda hiç bilgim yok :) Hiç kullanmadım o bantlardan ama madem eteğin altında katlanılan yerde kulalnılıyor neden kolda olmasın diye mantık yürütüyorum şimdi. Geniş bile olsa daraltır kolda da kullanabilirsin. Bence sıklıkla etek altında kullanıldığı için o ismi almış ama siz istediğiniz yerde kullanın :)
Bir elbise böyle sürüne sürüne dikilmeye başlandımı öyle de gidiyor, ama azcık uzun sürmüş :) Fakat ilk dikiş için çok cesur ve başarılı bir girişim olduğunu söylemek istiyorum :) Senin de dediğin gibi kollar sanki bu elbise de farklı mı olsaydı diye bir his uyandı daha senin yazını okumadan önce ama bilemiyorum nasıl duruyor üzerinde :) Önemli olan rahatlığın ve ilk elbisende başarılı olmuş ellerine sağlık :)

pinarinelinden dedi ki...

şenaycım çok sevindindim bana gelmene ve yorumuna. Bu dikiş bana ders oldu aslında, şimdi +1 fikrim var sonraki dikiş için , rahatlığı etkilemiyor kollar sadece görünüş ve genel uyumu etkiledi.. aslında ben senin pozlarına bayılıyorum ama ben biraz çekingenim bu konuda galiba, kendi üzerimde resimleyip koyamıyorum henüz, belki ilerde atarım bu çekingenliği, teşekkürler, sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...